tisdag, juli 19, 2005

Aspeboda GK

Så... då har jag, Stefan, Torbjörn och Jonte gått våra arton hål på Aspeboda GK... Var där innan halv åtta imorse och slog en hink bollar och sedan puttade jag lite... Klockan 08:34 skulle vi gå ut och det var då vi mötte golfnazi... En man stod och ropade fram de som skulle slå och berättade sedan lite om banan, regler och vilken tid man skulle gå på m.m... Tog en pilserboll på första och sen var det bara att lira... Gick ganska smärtfritt och kom efter nio hål in på femton poäng... Blev en kort fika bestående av en vaniljmunk och sedan var det bara att spela igen... Banan var så jävla smal så bara man slog lite snett så gick de ju åt helvete... Det var ju det som hände på sista nio... Snea slag och många forerop... Jag och Torbjörn höll ständigt på att psyka varandra och lyckades nog trycka ner varandra i depression... Ja... Vi lirade vidare iallafall och sedan träffade jag på en sur gubbe som var förbannad för att vi landa några meter ifrån dem... Försökte förklara att vi hade ropat "Foooore" men han hade både dålig hörsel och PMS så det var hopplöst... Sen på hål arton sprack allting och den enda som hålade ur var Torbjörn, vi andra slog bort för mycket boll eller gav upp... När rundan var klar var det bara att bräsa hemåt och nu har jag ätit spaghetti med köttfärssås... Dags att se lite tv nu och ikväll vara fyllechaufför åt mina föräldrar som ska på allsång...