lördag, juli 30, 2005

God morgon Sverige

Yes... Då har man sovit en hel natt da... Kom hem från Eliasson runt halv ett inatt och gick rakt ner i säng... Såg på nå program på ettan fram till runt kvart i två, sen var jag mogen för att sova... Slocknade ganska fort och sov tung, tung REM-sömn fram till 08:23 när väckarklockan ringde... Slog av den och somnade om igen... Var i ett hus tillsammans med gänget i Viva La Bam... Vi skulle åka på Michael Jackson-show så vi hoppade in i en bil och stack iväg... Showen skulle vara ute på nåt berg men vi fick lov att åka igenom Borlänge, men det var ett futuristiskt Borlänge... Var knappt likt sig, bara vägarna var samma... Det var även skitlånga köer så vi var lov att köra som galningar för att nå berget först... Väl där så ville Bam träffa Michael så vi gick backstage och då hade jag helt plötsligt ordnat med ett bus, Michael var inte alls där, jag lurade bara in dem i en grotta... De skulle träffa Michael och hans apa Bubbles men det enda som fanns var en hög med kuddar och en råtta så det lät lite... När de gick in där tog vi, vet inte vilka fler än jag, och startade bilen och sen stack vi därifrån... Vi åkte förbi Gagnef GK och där stod folk utklädda till dalmasar på övningsgreenen och tittade på... Åkte vidare ner till fest istället... Tror det var fest i Borlänge, hemma hos Emma, om jag inte minns fel... Var iallafall ett bra röj med massa folk man kände och så... Tog och festade ganska hårt och sen skulle vi åka därifrån... Jag, Jimmy och Svensson... Jimmy körde en Audi 1,8T som han hade köpt samma dag sa han... När vi skulle svänga ut ifrån Sifferbo kom det en husvagn som stannade bredvid oss... Ja, husvagnen drogs väl av en bil da... Då var det en tjej där som började snacka med oss, dessvärre var jag så alkoholglad så jag kunde inte göra mig förstådd... Jäkligt frustrerande var det... Vi åkte iallafall därifrån till slut och Jimmy drog på fetställ och åkte upp med hela bakändan på en trottoar men körde på ändå... När vi passerade Sifferbo Camping såg jag att de också hade skaffat dalmasar som stod vid minigolfbanan, men de var så jävla skabbiga så man kunde bara skratta... Ungefär i det här skedet börjar jag småvakna och så hör jag någon som ropar "Jesper!" så jag anstränger mig för att ropa tillbaka men kan inte så jag måste forcera upp ögonlocken och kan sen svara... Ropar "Jaa" men får inget svar ändå... Så, jag går upp, klockan är ju ändå tjugo över tio... Mamma håller på och tar bort lite ogräs och jag säger "Jag vaknade av att du ropa" och får som svar "Jag har inte ropat"... Lite läskigt var det... Kändes skitverkligt... Ja... Skit i samma... Dags för nåt att äta och sen blir det nog golfbanan när vädret är såhär fint...