fredag, november 04, 2005

My new apartment

Yes... Nu har jag börjat känna mig lite som hemma, men ändå inte... Känns lite mer som om man skulle bo på hotell en natt eller så... Ja... Pappa och jag åkte iallafall hit och det gick som smort... Parkerade bilen utanför dörren och sen började vi lasta in... Gick på bara någon minut och sen följde jag med Jenny som presenterade mig för den som hade min extranyckel så jag vet vart jag ska gå ifall jag låser mig ute... Efter det så gick jag hem till mig och började montera ihop mitt skrivbord som jag nu sitter och skriver vid... Det var ett helvete måste jag säga... Jag är ju inte världen mest tekniska person så lådorna går ganska tungt om man säger så... Men, jag tror faktiskt att internerna som gjort detta skrivbord har gjort lite fel faktiskt för vissa bitar var nog för långa... Höll på att få krupp på skiten ett tag... Men ja, jag fick ihop det till slut iallafall... När det var klart, tog ungefär två timmar, så micrade jag på mig lite middag som jag fått med mig hemifrån och öppnade en liten öl till det också... Efter maten så kom jag på att man måste ha frukost till imorgon bitti också så det var bara att hoppa i skorna och leta reda på Hemköp som skulle ligga i närheten... Ligger ett par hundra meter härifrån och har öppet mellan 8-22 varje dag... Vilken lyx säger jag... Köpte på mig lite saker som man måste ha när man ska äta frukost samt att jag fick tag på lite riktig mat också... Ja, jag måste säga att jag faktiskt trivs än så länge... Ligger riktigt centralt och ibland hör man raggarbilarna göra en liten burnout utanför McDonalds som bara ligger några meter härifrån... Bor egentligen mellan två krematorier... Dels McDonalds och dels begravningsbyrån här bredvid... Ja... Nu ska jag försöka surfa på min nya och fina modemuppkoppling ett tag och sen blir det nog en film... Yes... Måste bädda i sängen och packa ur mina lådor också... Yes... Återkommer kanske senare ikväll eller imorgon...