tisdag, januari 17, 2006

En nyans av mellanbrun

Pratade med Tobbe i bilen imorse om att färga håret... Kom hem, kände för att göra det så jag gick och köpte hårfärg... Väl inne på affären var det en fem indier, säkert på besök på ABB, som stod och kollade på samma hylla som jag skulle till... Beaktade allt på avstånd och tog sedan en förpackning... Köpte mellanbrun... Lät perfekt... Kom hem, påbörjade operationen och när jag haft i första klicken funderade jag på om jag skulle klara av det... Men, kunde ju inte avbryta... Fick köra på och till slut var det klart... Rörde runt i håret en massa och masserade, tänkte inte på att det skvätte lite på kaklet... Lät det sedan värka i 30 minuter och sköljde sen ur... Ingen skillnad... Jag hade visst färgat mitt hår från mellanbrun, till, just det, mellanbrun... Ja, fick väl lite mer lyster på skallen... Får säga att det var meningen... Ha... Ja, då vet jag till nästa gång... Mörkbrun ska jag ta... Dags för en frukt.