måndag, juli 31, 2006

En på miljonen

Var precis och handlade... Tog en kundkorg för mina fåtal varor jag skulle ha, och vad hittar jag i den, av en ren slump, en handlingslapp... En gul, fin post-it och skriven av troligen en tjej skulle jag chansa på... Den lyder som följer:
Fil
Smör
Olja
Pålägg
Potatis

Jasså, lite vardagsgrejor bara, intressant ändå... Det som var mest intressant var att när jag plockade ur alla mina varor och ställde in min korg i stället så fick jag syn på att det låg en till lapp i botten av den så jag kastade mig ner och hämtade upp den.. Den var vit, skrynklig och nästan skriven på smörpapper med texten:
Nypon
Fil
Müsli

Kan man tänka sig en frukost kanske?... Ja, nu ska jag avnjuta appelklyftor med kanel och kolla på min nya lampa som lyser så fint i lägenheten så man nästan blir rörd.