söndag, augusti 27, 2006

Spöregn och kristen tågresa

Nu jävlar står det som spön i backen kan jag lova... Värsta regnvädret jag sett på väldigt länge... Kom helt jäkla plötsligt, det bara small till... Hoppas det går över när som helst för jag orkar inte med sånt här väder idag... Hur som helst... Åka tåg hem vid 16:00 och när jag klev på tåget var det ganska mycket folk där... Såg en plats jag tänkte sätta mig på, men där satt en nunna och det orkade jag inte med så jag gick vidare och slog mig ner bredvid två äldre personer... Efter några sekunder började jag reagera på herrens konstiga tröja, joda, han var präst... Tanten som satt bredvid höll på och försökte sälja in Dalarna för prällen på alla sätt... Det roligaste var nästan att han pratade precis som Simon, fick lov att skratta för mig själv några gånger... Ja, nu ska jag städa lite i lägenheten och sen handla, förutsatt att regnvädret slutar någon gång vill säga... Bah.