tisdag, september 26, 2006

Lysmasken

Nu har jag upplevt den största av alla traditioner i Ludvika, Lysmasken... Massa folk som gick i mörkret och lite konst här och där... Det var även en tipspromenad som vi deltog i... Hela fikalistan gjorde sitt bästa, men för att vara ärlig så tror jag faktiskt att det gick riktigt bra för mig... Kände mig inte direkt osäker på någon av frågorna... Mot slutet kom det frågor om teckensnitt och modern konst och då vann man helt klart... Mot slutet kom vi fram till Röda stugan där det skulle säljas korv och lite efterlängtad dryck, dessvärre var ju allt slut men istället vi uppleva en konstutställning... Den lilla bilden ovan var en av de som ställdes ut... Fädbojäntan huggar av falukorven, den tyckte jag var skoj... Mmm... Men nu börjar det bli lite sent och jag ska sova... Tackar för mig, lyfter på hatten och hoppar i sängen.