söndag, september 17, 2006

Three times the M

Då har jag röstat, och som vanligt gör jag ingen hemlighet av vad jag röstat på... Faderskapet hjälpte mig med mitt borttappade röstkort och trollade fram mitt röstkortsnummer på annat sätt... Kom till vallokalen, möttes av ett gäng ifrån vänstern som försökte ge mig sedlar men jag tackade nej med frasen: "Nej tack, jag har redan bestämt mig"... Gick in och skulle plocka på mig röstsedlar... Hade helt glömt bort hur det fungerade... Skumläste lite på dem och det stod Kommunval på alla tyckte jag... Fick sedan lära mig att det var någon sorts färgmärkning som gällde... Ja, tog iallafall de jag tyckte mig behöva och röstade sedan rätt... Nu ska jag handla en sväng och sen iväg på valvaka... Återkommer väl under kvällen då detta är en historisk dag, sista röda på flera år framöver. Tack.