måndag, oktober 30, 2006

Förbannade IP-telefoni

Nu har jag, återigen, krånglat med denna förbannade IP-telefoni. Efter att ha hållt på i två timmar utan att fått fart på det så mailade jag Universal Telecoms support. Kan de inte fixa detta nu så ska jag efter noter skälla ut dem på telefon. Så, mitt råd till er alla: Skaffa inte IP-telefoni ifrån Universal Telecom, ever.
Äh, nu har jag irriterat upp mig nå förbannat mycket och ska försöka sova en sväng... Borde läsa lite ur min bok också för den har blivit lite dammig den senaste tiden... Puh... Nedan följer mitt mail, bara för att visa hur irriterad jag är.

Hej.

Nu har jag haft IP-telefoni ifrån er sedan sista augusti och det har hittills fungerat, skitdåligt!
Fick min Linksys RT31P2 levererad hem och på installationsbladet såg det jätteenkelt ut, bara koppla i allt och det fungerar på en gång. Dessvärre har ju sanningen varit en Helt annan. Ingenting fungerade alls och efter en jäkla massa pillade bland inställningar och liknande eftersom ingen hos er kunde hjälpa mig så fick jag till slut fart på det, i 1:10 timmar... Det slutade sedan att fungera efter att jag gjorde en factory reset på den, trots att jag nog lagt ner ett 10-tal timmar på att få den att fungera igen, med samma inställningar som förut.
Allt som händer när folk försöker ringa till mig är att det tutar upptaget och själv får jag ingen som helst kopplingston.
Har varit i kontakt med eran support ett flertal gånger men ni har inte kunnat ge mig några konkreta svar överhuvutaget.
Det jag Kräver av er är antigen att ni skickar mig den firmware, med alla inställningar, som det är meningen att man ska ha för att ens kunna använda detta, eller en hel guide med vilka inställningar som skall sättas på diverse kategorier i administratörsgränssnittet.
Som extra grädde på moset kan jag säga att den nummerpresentatör som jag tvingas betala för aldrig fungerade och telefonsvararen har jag aldrig aktiverat. Och som svar på eran naturliga följdfråga, jag har en telefon med nummerpresentation, en B&O BeoCom 4.

Kan ni inte på något sätt hjälpa mig att få igång på detta kräver jag ett återköp av min Linksys RT31P2 samt att min abbonemang på IP-telefonin stängs av. Jag har redan fått två personer att skaffa andra IP-telefonileverantörer än er pga. att ni inte på nåt sätt kan hjälpa mig att få igång på detta.

Det borde ligga i erat intresse att ha nöjda kunder, får man anta, och jag kan omöjligt vara den första någonsin som har detta problemet.

Jag kräver nu ett vettigt svar via epost, inget i stil med, "Har du provat att starta om allting" eller liknande då jag provat med alla tänkbara lösningar och är ingen gröngöling på varken datorer eller nätverk.

Med hälsningar.
/Jesper