lördag, december 16, 2006

Hell on earth

Jag skulle vara så duktig och bege mig ner till det stora och fina köpcentrat i Borlänge, döpt till Kupolen... Nu vaknade jag vid nio, som tänkt, men somnade om igen och blev väckt 1½ timme senare... Tog det lite piano och åkte sedan ner till min syster & c:o och kollade hur det gick för dem med huset... Minutrarna sprang iväg och 12:00 började jag åka ner mot mitt mål... Väl där var det förbannat jäkla mycket folk som jag beslöt mig att inte handla en enda julklapp där utan köpte allting i andra affärer... Jag kände verkligen Inte för att gå in i den där sunkna kupolen... Överallt går människor i total julstress och skrikande barn som brunnit ihop för att de inte får vad de vill ha, eller att de är hungriga... Är de det sistnämnda så får de en rejäl påfyllning med fett och socker av den glada clownen på McDonalds, men däremot ingen riktig näring så en timme senare så måste de fylla på sitt sockerförråd igen... Urk... Nej du... Det där orkar jag inte med... Nu ska jag ner till syrran igen...

2 Comments:

Blogger Ragnar Hammarqvist said...

Va inte så bitter

2006-12-16 14:34

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Du, jag är fan inte bitter!

2006-12-16 16:35

 

Skicka en kommentar

<< Home