tisdag, december 19, 2006

Så jävla gott!

Fy fan vilken mästerkock jag är alltså!... Detta måste ni prova, varenda ungkarl där ute i världen, jag har receptet för oss alla... Alla gifta och sambos också för den delen, för detta var fan riktigt bra!...
Två personer:
400 gram kyckling
1/2 knippe bladpersilja
1/2 dl soya
2 vitlöksklyftor

Blanda i allting i en påse och låt det marinera, eller hur ni nu väljer att marinera... Skär iallafall kyckling i schyssta bitar...

Efter en timme, häll i 1 1/2 dl vispgrädde i en ungssäker form tillsammans med 1 dl cremé fraiche och sedan i med kycklinghistorien... Låt det sedan stå inne på 200 grader i 25-30 minuter och mums!... Ruskigt jäkla gott... Frågan är bara varför man måste ha i vispgrädde motsvarandes dess mängd i smör... Känns inte riktigt bra för magrutorna, om man nu hade sådana... Ja, nästa gång blir det vatten istället för grädde, borde väl vara lika bra...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag ska prova! Safort jag kommer hem fran Nederlanderna ska jag prova! For numera ar jag masterkocken Em!

2006-12-19 23:59

 

Skicka en kommentar

<< Home