tisdag, januari 16, 2007

Så jävla duktig på att laga mat!

I Sverige får man inte skryta, men jag gör det ändå... Fy fanken va god min mat blev som jag lagade idag... Jag är riktigt jäkla duktig på det här med matlagning... Idag blev det en grekisk kycklinggryta tillsammans med färsk pasta med smak av vitlök och persilja... Ah... Nedan följer receptet...

4 port
4 kycklingfiléer , ca 500 g
smör
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
2 vitlöksklyftor eller 1 gul lök
2 dl hönsbuljong
50 g Apetina feta
2 tsk oregano
2 tsk kinesisk soja
1 msk vetemjöl
2 dl matyoghurt
8-10 svarta oliver med kärna
färsk oregano eller persilja

Gör så här
Bryn kycklingfileérna i smör i en stekpanna. Salta och peppra. Koka pastan. Skala och hacka löken. Fräs löken i smör i en traktörpanna. Tillsätt buljong, mosad fetaost, oregano och soja. Rör ut mjölet i matyoghurten och rör ner i såsen. Lägg i kycklingen.

Tänk på att jag lagade allt detta i ett kök på 3 kvadratmeter, och då räknar jag in arbetsytor och spis i det också... Ha!... Nu ska jag avnjuta en Cafferey och surfa lite...