onsdag, februari 14, 2007

Vilse i siffrorna

God morgon världen!... Inatt hade jag en konstig slags sömn, hela tiden... Vaknade 01:22 och trodde att min klockradio visade hur mycket jag hade försovit mig... Fick lite halvens panik och drog upp min mobil för att kolla på den, den visade samma... Var helt säker på att klockan var 06:22 och att jag hade försovit mig... Till slut kom jag på att kolla på min analoga klocka, eftersom de aldrig ljuger... Då förstod jag att den inte var mer än tjugo över ett på natten... Somnade om och vaknade ett flertalet till gånger under natten med samma tanke, att klockradion visade hur mycket jag hade försovit mig... Mmm... Sen var det förstås ganska nära att jag försov mig på riktigt också men jag lyckades tydligen ta mig upp... Ja, så går det när man ska se på tv-program om krabbfiske på kvällarna... Dags att bita tag i jobbet.