måndag, april 09, 2007

TV3 feat. GNU/GPL

Gjorde en liten upptäckt igår... Surfade på tv3.se och tyckte mig känna igen adresserna, spec. en del i adressen, com_content... Det kändes väldigt bekant så jag provade att surfa in på http://www.tv3.se/administrator och mycket riktigt... Hela deras site baseras på Mambo, ett gratis publiceringsverktyg som jag själv använder dagligen.. Det som dock oroar mig lite, eller, oroar är väl fel ord, men de kör en version från 2005, såvida de inte patchat i efterhand, och det får man ju hoppas att de har gjort... Mm.. Jag tyckte iallafall att det var roligt och ett bevis på att en site kan rulla fint på saker som inte kostar skjortan, på saker som faktiskt är gratis... Jovars... Nu ska jag jobba lite för det är snö ute..

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hittade hit via Tobbe & "Grum Gym MTB".

Vart hittar man det som är gratis av Mambo?

Jag har bara hittat Jombla och något paket med säkerhetsbackup.

Hälsningar Jocke

2007-04-10 13:39

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Mambo är fortsatt gratis men riktar sig mer kommerciellt nu om jag inte missminner mig... Vad de då istället gjort är att grena av allt med Joomla... Joomla är superbra, och det tycker jag att du ska välja!...

http://www.joomla.org och så hittar du "Download Joomla!" eller vad det står...

2007-04-10 17:40

 

Skicka en kommentar

<< Home