tisdag, juni 12, 2007

Soffnostalgi

Denna dag handlar nästan uteslutande om soffor... Min gamla soffa, som imorgon skall inspekteras av såna som hämtar möbler, har jag många anekdoter om... Jag minns när jag var liten och när Kalle Anka kom, tror det var onsdagar... Varje gång som posten kom in och jag fick en ny Kalle så sprang jag för fulla muggar rakt mot min favoritsoffa och kastade mig ner i den... Det var precis samma soffa som nu skall lämna Löfgren-släktet... Jag kunde ligga i soffan i säkert flera minuter och läsa min Kalle för att sedan sätta mig och vänta på en ny... När soffan sedan fick ge plats för en lite stiligare möbel så hamnade den på en uthusvind i några år, tills min syster flyttade hemifrån... Hon tog då över soffan och den fanns i hennes ägor i säkert sex-sju år, eller nåt i den stilen... De flyttade sedan till hus och bestämde sig att köpa någonting lite tåligare och skinnigare... Soffan fick då se sig själv hamna på ännu en vind och stå där med en filt över sig ända tills jag, för ett och ett halvt år sedan, lät den fylla sin funktion igen... Nu är det min tur att säga hej då till denna sköna soffa och jag hoppas på att nästa ägare av den kommer tycka att den fyller lika förträfflig funktion som min familj har tyckt i generationer.

2 Comments:

Blogger Hans said...

mmer på fredagar.. tro mej! det är en kalle expert som talar! (obs! kan ha fel om du talar om tider innan 1987 typ..)

2007-06-12 20:36

 
Blogger Tobbe Arnesson said...

Familjesoffan med stort F. ;)

2007-06-14 08:12

 

Skicka en kommentar

<< Home