tisdag, juli 31, 2007

Variabeldata i dess ädlaste form

Först ska jag börja med att berätta vad variabeldata är för någonting för er som inte vet... Det används inom den grafiska världen, närmare bestämt vid tryck... Med hjälp av det kan man byta ut ord i meningar med ord i en lista, t.ex. förnamn på folk som skall få brev... Nu fick jag ett brev från stället jag brukade beställa min fina hårolja från, och det var ungefär 1 år sedan eller så... Det står iallafall: "Vi vill även passa på att visa vår uppskattning för att ha just dig som kund, Jesper. Därför får du ett halsband med en spännande och vacker design som passar i alla sammanhang, som tack för din senaste beställning."... Jag måste känna mig hedrad, däremot fick jag inget halsband, något sådant får man inte förrän man genomför en ny beställning... Javisst... Dags att fortsätta fixa här hemma.

4 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Jag missar poängen här, vad är den?

2007-07-31 17:49

 
Blogger Hans said...

att jesper har visat sin gay sida lite väl mycke så nu e de bara ett könsbyte kvar till att han blir en riktigt kvinna

2007-07-31 19:06

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Hahaha... Äh, svar till Tobbe är att en man inte bär ett vackert och elegant halsband för alla tillfällen...
Svar till Hans är att vi kan ju tävla om vem som har störst bröst, du eller jag, vem är närmast ett könsbyte.

2007-07-31 19:16

 
Blogger Hans said...

kvonno bröst består av fett... manliga bröst av muskler ;) fråga henningsson, expert på området! så ligger nog stabilt i den manliga högen =D

2007-08-02 15:24

 

Skicka en kommentar

<< Home