onsdag, augusti 29, 2007

Jag vet, låt oss starta en friskola

Karln på bilden ovan, Ove, rektor på friskolan Sebor i Borlänge blev en dag arg på alla kids som sprang omkring bland alla kablar och aldrig hade en enda lektion... Ja, han var elektriker innan... Han startade friskolan Sebor, årskurs 1-9, i Borlänge, nära Årby... Det har den senaste tiden varit ett jäkla rabalder om den här skolan i tidningar och media... Jag brukar sällan tro varken eller innan jag fått säkra källor... Denna gången förstod jag dock att någonting var fel när Rektorn, Ove, lägger ut en bild på sig själv med en cirkelsåg runt halsen och gör det för att barn förstår humor... Mmm... Tur att inte alla lärare har samma humor måste jag få påstå... Har nu även fått det bekräftat att allt inte står riktigt till och man blir ju inte förvånad... Förövrigt så kan jag, som någon sorts webmaster, få påstå att deras hemsida är helt åt helvete... Comic Sans, idiotiska bilder osv osv... Undra hur många som kommer söka sig till den där skolan till hösten egentligen, går nog att räkna på en tass...
Sebor Friskola

2 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Måhända är han inte som han ska, men vad är det för fel på humorn?

2007-08-31 08:33

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Jag tycker väl att en lärare för en mellanskola inte ska låtsas såga av huvudet på sig själv med en cirkelsåg, men det är bara vad jag tycker... Luften är fri.

2007-09-04 19:23

 

Skicka en kommentar

<< Home