söndag, oktober 07, 2007

Inte undra på att man blir gammal

Idag lagade jag min svingoda provensaliska köttfärssås med svamp och fetaost i... Jag köpte även två stycken förpackningar krossade tomater för att få det lite såsigt och någonting slog mig när jag kollade på dem, utgångsdatumet är tametusan om ett år... Man kan nästan, helt utan grunder, säga att vi inte lever längre och längre pga. bättre levnadsförhållanden utan pga. mer konserveringsmedel... Mmm... Ska nog undvika att köpa den där sortens krossade tomater i fortsättningen, men, maten blev såklart jävligt god som vanligt.

1 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Det behöver ju inte vara dåliga konserveringsmedel som ger det lång hållbarhet, fast jag tycker Hemköps krossade tomater var rätt vattniga.

2007-10-09 20:42

 

Skicka en kommentar

<< Home