onsdag, april 16, 2008

Lärorik filmeditering

100 höjdare, Ett herrans liv, High Chaparall... Ja, listan kan göras lång, och ju längre den blir ju fler ogillar dem... Jag försöker ju då lobba för Fredrik och Filip, ett klassiskt radarpar i Kanal 5:s miljö... Jag personligen gillar och har gillat alla deras serier de gjort genom åren och det som jag på senare tid gillat mer och mer är klippningen... De får vanliga klipp att agera väldigt komiskt genom att addera t.ex. ljudeffekter av humoristisk miljö, klippa om det osv... Hur som haver, jag blir iallafall väldigt inspirerad av att se på deras serier och suget att skaffa en egen kamera och ge sig ut i världen blir bara större och större...

1 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Jag såg avsnittet med Bikerfox och håller med om den kreativa klippningen, men F&F och hela programmet kändes helt värdelösa.

2008-04-17 10:08

 

Skicka en kommentar

<< Home