tisdag, juli 22, 2008

En stark nostalgi

Vissa saker kan få en helt nostalgisk och när man ser sakerna kan man mycket snabbt sätta sig in i såväl humör, miljö och hur allting var på den tiden... Det finns ett ställe på nätet som får mig att bli just så där nostalgisk, och det är archive.org... Deras grej är att de samlar in websidor som man vid senare tillfälle kan kolla på, alltså om man undrar hur DN:s sida såg ut för åtta år sedan, ja, då kollar man upp det där.. Jag kunde inte låta bli att skriva in lite egna gamla webadresser man har haft.. Jag hittar dessvärre inte min absolut första hemsida, vilket är tråkigt... Den kanske ligger på någon hårddisk hos mina föräldrar eller på den gamla bärbara 486:an som jag jobbade på när det begav sig... Hur som helst, nedan följer en länk till iallafall några år av mina mer eller mindre knepiga websidor... Stor nackdel är att archive.org inte sparar bilderna så sidorna kan se väldigt knepiga ut...

- Då det begav sig...