måndag, november 24, 2008

I demokratins Kina

Ända sedan mina gamla barndomsidoler, Guns 'n Roses, splittrades för herrans massa år sedan så har deras musik fortfarande varit lika uppskattad av mig... Idag pysslar nästan alla från Guns 'n Roses med Velvet Revolver och gör riktigt bra grejer enligt mig... En av medlemmarna kunde dock inte hitta något bra projekt att jobba på så han bestämde sig för att fortsätta med Guns 'n Roses... Axl Rose är alltså den person jag menar, sångare och frontfigur... I 15 år har han nu kämpat med att spela in den första skivan med den nya uppsättningen medlemmar och ja, 15 år är ganska länge för att spela in en skiva... Det har känts lite som ett skämt och att den aldrig skulle komma ut... Dr.Pepper hjälpte till att spä på skämtstämpeln genom att gå ut och säga att varje amerikan skulle få en gratis Dr.Pepper ifall skivan kom ut under 2008... Nu verkar det dock som om den är ute, iallafall på Spotify och det är fan inte så jäkla bra... Visst, det låter lite Guns 'n Roses, men verkligen inte i klass med någonting de tidigare producerat och släppt... Nej, tacka vet jag de gamla skivorna, de kan man iallafall lita på.

1 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Öh, varente den skivan som lät precis som allt annat de gjort? Iofs. är jag ingen kännare och hörde bara någon minut på radion. Men ändå.

2008-11-25 14:57

 

Skicka en kommentar

<< Home