måndag, november 10, 2008

Nyupptäckt musik

Jag har länge vetat om deras existens, men aldrig lyssnat på dem... Blue Öyster Cult var namnet och deras musik var bra jäkla bra... Kommer helt klart bli lite av ett nytt favoritband med många odödliga låtar känns de som... Låten ovan har jag i några år kännt till efter Fu Manchu spelat in den på en skiva, men jag har länge varit säker på att de inte var dem som gjort den... Det hade jag ju rätt i, och att det var Blue Öyster Clut som var skyldiga var en positiv överraskning... Dags att poppa vidare av denna sköna 70-80-tals sound..

5 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Hysteriskt trumsolo... :)

Å du, eftersom du inte vet när det ska vara "de" eller "dem" kan du väl konsekvent använda "dom"? :P

2008-11-12 08:05

 
Blogger Magnus said...

Du är typ 10 år efter Jesper =)

Min favoritskiva är Secret Treaties... kolla upp bums.

2008-11-12 17:16

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Fel Magnus... Du är tio år äldre än mig och därför upptäckte vi dem egentligen samtidigt...

Har faktiskt Secret Treaties som favoritskiva, och då speciellt Career of Evil...

2008-11-12 18:58

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Tobbe, eftersom du inte vet när man ska använda "Å" eller "Och" så kan ju du i fortsättningen skriva med djurljud.

2008-11-12 18:59

 
Blogger Tobbe Arnesson said...

Jag börjar använda "och" istället för 'å' samma dag du slutar använda "de" istället för "det". :P

2008-11-13 07:38

 

Skicka en kommentar

<< Home