fredag, februari 13, 2009

Min nya favoritregissör

Jag tror att jag äntligen har hittat en regissör som jag nog kan klassa som min favorit... Wes Anderson heter skapelsen och han står bakom storheter som t.ex. Life Aquatic with Steve Zissou, The Royal Tenenbaums m.fl... Fakto är att jag visste inte vem han var... Jag har sett både Life Aquatic och Royal Tenenbaums och tyckt att båda filmerna innehållit ett spännande manér när det gäller typografi, genomgående tidskänsla, miljöer osv... Så, jag fick lov och kolla vilka som regisserat de båda filmerna när jag såg att det var samma person... Så, då blev han automatiskt min favorit... Nu har jag en lång lista av Wes filmer att klampa mig igenom... Har man inte sett Life Aquatic så bör man göra det ganska så omgående.. Väldigt roande film.

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Väldigt kluven till Life Aquatic, en av hans äldre filmer Bottle Rocket är helt klart en höjdare!

2009-02-16 19:33

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Den står på listan!... Life Aquatic är ju underbar!... Scenen då de filmar vart alla håller till i fartyget är ju underbar!

2009-02-16 20:18

 
Blogger Unknown said...

Gott! Sa inte att den var dålig, bara att jag var kluven! :)

Båtscenen var klart överarbetad! ;)

Har en The Criterion Collection (2st DVD) med The Royal Tenenbaums med bland annat konstiga kartor över huset mm. som du kan få köpa billigt!

"Go Mordecai!"

=)

2009-02-16 20:34

 
Blogger Unknown said...

Du han få den i utbyte mot en mellansushi!

2009-02-16 20:34

 

Skicka en kommentar

<< Home