måndag, april 06, 2009

Dags att köra trådlöst

Jag har nu bestämt mig att jag, i och med den nya lägenheten, ska börja köra allt trådlöst... Min vanliga iMac skall vara trådlöst kopplat till nätet, mina bärbara datorer lika så.. Jag skeppar inga stora datamängder mellan dem så det finns ingen direkt anledning att köra med TP-kabel... Två saker i mitt hem skall dock vara kopplade via kabel, min NAS-server och min Apple TV.. Det är egentligen bara mellan de två som det skickas stora datamängder i form av filmer och tv-serier.. Visst, det skulle väl gå och fixa det via WiFi också, men man vill ju inte ha en lång buffringstid, sånt går ju en på nerverna...

2 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Du började ju med den tråslösa planen redan när du kaklade in telekablarna...

2009-04-07 07:46

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Exakt! Var före min egen tid ;)

2009-04-07 08:03

 

Skicka en kommentar

<< Home