söndag, maj 03, 2009

Vad händer nu?

Efter flytten till nya lägenheten så hade min Netgear ReadyNAS Duo kastat in handduken... En lång research senare visade att båda diskarna hade drabbats av nåt jäkla mjukvarufel, och det är ungefär så långt som jag har kommit... Lite kasst att Netgears support inte ringt upp mig än, trots att jag ringde på deras företagslinje för närmare en månad sedan... Hur man ska göra med dessa Seagate-diskar vet jag inte heller... Visst, kan säkert blåsa om dem med en ny firmware på nåt sätt, men då kommer väl säkert allt som ligger på dem att försvinna... Det hela blir ju inte enklare av att jag inte har någon stationär PC, eller bärbar för den delen, hemma... Måste kolla om det finns nåt ställe man kan skicka in dem till och få det fixade för nu vill jag ha igång på den lilla filservern igen!

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Har NAS-mjukvaran förstört båda diskarna?!

Ouch! Vad surt, det är ju sådant man köper NAS för, för att slippa drabbas av.

2009-05-05 15:07

 
Blogger wihlen said...

Funderade på en sådan här NAS men nu blev jag lite tveksam...

2009-05-06 09:50

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Det är alltså ett fel i firmwaren på Seagate-diskarna, det har inget med Netgear att göra... Dock förbannat jävla surt att båda diskarna dör samtidigt...

2009-05-07 07:39

 

Skicka en kommentar

<< Home