fredag, augusti 28, 2009

Spotify i hemmabion

Jag har ett tag tänkt att man skulle kunna få igång på Spotify ut i hemmabion, eftersom det är mycket bättre ljud än det jag har från datorn... Jag har ju en AppleTV, som bygger på OS X och därför kan köra OS X-program, men någon bra tweak av Spotify har inte kommit än.. Lösningen hittade jag i ett norskt forum som föreslog att man skulle köra Airfoil för att via Airtunes få musiken trådlöst till Apple TV:n... Sagt och gjort.. Köpte Airfoil för 25 dollar och nu flyter det på som aldrig förr... Grejen är att Airfoil kan streama ljud från vilket program som helst ut i hemmabion, t.ex. från spel, firefox osv... Bra köp enligt mig.

1 Comments:

Blogger Hans said...

Klart det var ett bra köp då du fortfarande inte betalt fr hemma bio systemet ;) 25 dollar för ljud och överföring e alltid en bra deal

2009-08-29 11:57

 

Skicka en kommentar

<< Home