söndag, oktober 25, 2009

Hej då Geocities

Imorgon stängs en av de siterna som betytt mest för mig genom åren... Geocities var de animerade GIF:arnas mekka och för många av oss den första chansen att få en egen hemsida... Jag tog chansen någon gång i mitten av nittiotalet och skaffade mitt Geocities-konto.. Hurvida jag hade några gif-animationer låter jag vara osagt, men har faktiskt inte för mig det... En sak som gjorde Geocities väldigt roligt var att man fick välja vilket område av en stad som ens hemsida skulle bo i beroende på innehållet.. Man fick klicka på en karta för att sedan klicka på det hus du ville bo i.. På detta sätt kunde ens hemsida bo granne med någon kompis hemsida, en riktigt bra feature som jag saknar på nuvarande webhotell... Allt jag vill säga är: Tack Geocities! Tack för alla dessa år, tack för att ni lät mig lägga upp min första hemsida och plantera ett intresse som jag idag lever av... Tack!