söndag, november 22, 2009

Ett första försök med Voddler

I fredags kväll fick jag ett mail om att jag hade blivit inbjuden till Voddler... Jag har länge gått och väntat på det länge så jag blev faktiskt lite lycklig.. Dessvärre hann jag inte mer än att registrera mig och provköra programmet som kortast innan jag skulle iväg och repa... Efter en helg av bak och stök så var jag då hemma igen ikväll och tänkte att jag skulle prova det på allvar.. Kopplade in datorn till TV:n via HDMI och drog sedan igång på programmet... Letade på någon thriller som jag tänkte att jag skulle se och klickade sedan på play... Innan filmen började så var det reklam i 2½ minut ungefär och sen drog det hela igång... Kvalitén kan jag inte klaga på, kanske inte HD, men fasiken inte kasst heller... Ljudet var helt OK och med tanke på att det är helt gratis så är det bara att hoppas att de blir kvar en lång tid och att deras affärsidé fungerar... Som tjänst ger jag det 5 stjärnor av 5 möjliga!..
Filmen som jag såg da? Adrift hette den... Handlar om ett gäng som bestämmer sig att bada från en båt men sen kommer de på att de inte har fält ner stegen så de kan inte komma upp... Rätt så dålig faktiskt och påminde mycket om Doktor Albans "Tio små moppepojkar" så att säga...

3 Comments:

Blogger Hans said...

Hor att mina hogtalare fortfarande lever ;)

2009-11-23 17:30

 
Blogger Lofas said...

Bara att hoppas på att det blir bättre utbud snart.

2009-11-23 18:17

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Mmm... Utbudet är lite begränsat just nu samt att det är lite buggigt... Försökte pausa och sen börja spela igen men då blev buffringen helt vrickad och ingenting fungerade.

2009-11-24 08:34

 

Skicka en kommentar

<< Home