tisdag, januari 19, 2010

Live på SVT Play

SVT Play har jag rosat många gånger för deras goda arbete och därför är det extra kul att se att de fortsätter utvecklas... Det kan hända att detta har hållit på ett tag, men för mig är det bland de första gånger jag ser Live-sändningar direkt på nätet... Har länge funnits live från SVT24 men igår såg jag Idrottsgalan live och tänkte att P3 Guld säkert sänds live, och visst gjorde det de... Frågan är bara ifall detta går att se från USA lika bra som från Sverige... Amerikanerna har ju en bra förmåga att stoppa oss svenskar från alla roliga sändningar därifrån... Nästan så man tycker att alla skulle betala TV-licens för en sekund...

2 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

freecaster.tv har sänt live sedan 2004. Marginalsporter som MTB som SVT aldrig skulle få för sig att sända ens i repris. Vårt hushåll betalar TV-licens, men det är inte mitt fel. ;)

2010-01-20 09:00

 
Blogger Lofas said...

Svt sänder ju ganska mycket sport live på svtplay så det är jäkligt nice när man fick lov att vara på jobbet samtidigt som tour de ski.. :-)

Vanliga svtplay är starkt begränsat utanför sveriges gränser så antar att det även gäller live.

2010-01-20 15:04

 

Skicka en kommentar

<< Home