onsdag, februari 17, 2010

Canon Ixus 100 IS

Köpte en ny kompaktkamera förra veckan... Har länge kollat på att köpa en Sanyo Xacti VPC-CG10, en videokamera som filmar 720p, dock med CMOS-sensor vilket ger sjösjuka bilder ibland... Nu kände jag dock att jag behövde en kompaktkamera då min Canon Ixus 60 börjar sett sina bättre dagar för kontrollerna på den har börjat flippa ur samt att den har haft något störande pipljud vid filmning sedan leverans... Hur som, mitt förtroende för Canon fanns kvar trots att jag kör Nikon på systemkameran... Mitt krav var egentligen att kameran skulle filma 720p, hur många megapixel det var struntade jag helt i, allt mellan 6-200 var bra... Ju fler desto brusigare på de där små sensorerna... Jag hittade att Dustin hade bra pris på Canon Ixus 100 IS och såg till min förvåning att den klarade 720p-filmning så den åkte raka vägen ner i varukorgen... Efter en helg med kameran kan jag säga att den påminner väldigt mycket om min Ixus 60, såväl i menyer som i storlek... Lite snabbare än Ixus 60, men samtidigt plastigare... Gjorde även misstaget att köpa en svart, hade varit bättre med en grå då man gärna lägger den bland andra svarta saker, så som telekablar, kläder osv... Bilderna blir iallafall väldigt bra och som kompaktkamera sett, alltså en kamera som jag alltid skall ha med mig och som skall fungera för stunden, är jag väldigt nöjd. Testvideo nedan vid dålig belysning, samt att den inte är det minsta HD. Fyra solar!

1 Comments:

Blogger Hans said...

nehepp

2010-02-18 02:05

 

Skicka en kommentar

<< Home