torsdag, mars 04, 2010

Mina knäckta bildörrar - del 1

Under januari månad så märkte jag plötsligt att båda mina framdörrar hade blivit knäckta... Det hade bildats stora isklumpar mellan framskärm och dörr som gjorde att de böjt sig när de öppnades... Jag åkte direkt till Sifferbo där vi bockade till dörrarna eftersom de skavde på framskärmarna när de öppnades.. En större reparation var planerad att äga rum i sommar då vi skulle plocka bort dörrarna och åtgärda det så gott vi kunde..

Imorse googlade jag felet och hittade då att jag var långt ifrån ensam... Felet verkar ha drabbat otroligt många Golfägare. Teijo Ojanen är en av dessa och han verkar inte ha gett sig i första taget... Efter månader av bråk med Volkswagen har de nu gått med på att laga dörrarna för samtliga Golfägare som drabbats av detta fel.. Kan säga att när jag läste det blev jag otroligt lättad, har gått runt och funderat på hur fasiken jag skulle göra för det verkade bli sämre samt att ytlig rost bildats... En reparation skulle kosta mig 8000 kr, något som nu Volkswagen gått med på att stå för...

Jag har dock inte fått något klartecken för reparationen utan i vecka 12 ska jag in till Bilmetro i Ludvika där skadan skall dokumenteras, skickas till Volkswagen, genomgå en gigantisk process för att sedan få ett godkännande.. Det känns dock inte som om de kan ge något annat än ett OK då de gått ut i tidningar, ex. Vi Bilägare m.fl. och lovat detta... Fortsättning följer...

Länkar till TV-inslag och artikel i Vi Bilägare:
- Rapport - Is orsakar plåtskada på Golf
- Volkswagen kovänder – betalar knäckta dörrar

6 Comments:

Blogger Unknown said...

Vi har precis samma problem med våra VW-bilar på jobbet! Trodde inte det var sant när jag upptäckte det, som tur var så var det inte jag som var skylldig! =)

2010-03-04 19:28

 
Blogger Hans said...

Önskar dej all lycka! hatar bilreparationer! Speciellt då jag får betala....

2010-03-05 01:03

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Harri: Sluta skyll ifrån dig ;)... Men ja, det är ju lite konstigt, rejäl konstruktionsmiss...

Hans: I Sverige är allting gratis, plus att vi har fler semesterdagar =D..

2010-03-05 07:07

 
Blogger Tobbe Arnesson said...

Skönt att de verkar ta på sig för missen!

2010-03-05 08:26

 
Blogger Jesper Löfgren said...

De verkar dock inte ha varit helt övertygade om att det var deras fel... Var nog en jäkla massa krigande innan det blev klart...

2010-03-05 15:13

 
Blogger Hans said...

kommunistjavel!

2010-03-05 20:24

 

Skicka en kommentar

<< Home