måndag, maj 31, 2010

Kanske lite barnsligt

När jag var yngre så spelade jag inga spel alls på datorn utan pysslade istället med programmering, vilket nog var rätt drag ändå... Nu när jag fått min iPad har dock en ny värld öppnat sig för mig.. Tankade spelet Hotel Mogul som påminner väldigt mycket om alla Sim-spelen, Sim City osv.. Man bygger, köper och säljer hotell och liknande och ska hinna genomföra olika uppdrag inom en viss tid... Ett spel helt perfekt för touchscreen, och jädrigt roligt också för den delen.

3 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Red Alert, StarCraft och Age of Empires etc. borde funka fint i det där formatet.

2010-06-01 09:52

 
Blogger Unknown said...

Påminner om när vi var ett gäng på ett "copy party" spelade Hotel Tycoon på en Mac(!), vi hittade en "feature" i spelet som innebar att man fick tillgång till snudd på oändligt med pengar genom att göra om hotellrum till hyresrätter. =)

Vi maxade banan, spelade i skift och tillsut gick det helt enkelt inte att bygga ut mer!

2010-06-01 13:32

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Tobbe: StarCract ryktas om att göra entré på iPaden och det gör säkert många nördar glada... Inte mig dock, jag var kass på det spelet...

2010-06-02 06:42

 

Skicka en kommentar

<< Home