tisdag, juli 27, 2010

Lördagsprenumeration existerar

Jag har funderat ett tag över om man kanske skulle börja prenumerera på någon morgontidning.. Det finns dock några saker som talar emot det: 1. Tidningen hinner inte komma innan jag åker till jobbet på morgonen. 2. Jag läser redan tidningen på jobbet varje dag. 3. Det blir otroligt mycket pappersskräp. Jag har tidigare haft provprenumerationer men det har i princip slutat med att jag varit arg när jag kommit hem och tidningen legat i lådan eftersom jag redan läst allt i den så det var bara att kasta nummer efter nummer i pappersinsamlingen...

I lördags morse var jag uppe kring halv sju på morgonen och skulle äta frukost.. Då kände jag hur trevligt det hade varit med en morgontidning att bläddra i men det känns lite onödigt att kasta fem tidningar i veckan för att man är intresserad av en.. Jag kontaktade då ansvarig utgivare på Dalarnas Tidningar och frågade om det var möjligt att bara prenumerera på lördagens nummer och fick till svar att det var det... Letar man lite på deras hemsida så hittar man information om detta och kostnaden ligger på 750 kr/år och då ingår även deras helgbilaga, Pralin..

Personligen så tror jag att en lördagsprenumeration är en inkörsport till tyngre tidningsprenumerationer och att Dalarnas Tidningar skulle vinna på att marknadsföra detta abonnemangsalternativ hårdare..
- Dalarnas Tidningars abonnemangsalternativ

3 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Anki har prenumererat på DN som helgtidning. Då får man fredag, lördag och söndag. Funkade bra i Ludvika men i Sunnansjö har de ingen söndagsutdelning så då kommer söndagstidningen på måndag...

DN Söndag räcker f.ö. hela dagen om man vill läsa allt. :-O

2010-07-27 08:59

 
Blogger Hans said...

trodde din ipad var till for just detta...

2010-07-27 15:02

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Du har väldigt rätt Hans, men problemet är att jag inte kan få tag på nyheterna i den... Dt.se publicerar ju sina grejer med viss fördröjning på nätet i jämförelse med papperstidningen samt att Pralin inte finns där heller... Vi ser prenumerationen som en temporär lösning ;)

2010-07-28 06:44

 

Skicka en kommentar

<< Home