tisdag, augusti 31, 2010

Inför morgondagens Keynote

Imorgon, 1:a september, kommer Apple hålla en s.k. Keynote, alltså presentation av nya/uppdaterade produkter... För första gången på väldigt länge kommer man även kunna streama hela presentationen direkt, vanligtvis gäller det att följa med en massa teknikbloggar för att få reda på vad som händer... Vad kommer då presenteras under denna högtid? Personligen så tror jag att det kommer en ny iPod Touch med kameror så man kan köra FaceTime, Apples videosamtalssystem. Tror även att det kommer att komma en ny iPod Nano med touchscreen, och som förhoppningsvis är liten nog så man kan ha den som en klocka... Vidare så kommer nog en iTunes-version som kan liknas vid Spotify, alltså streamad musik, men även film och tv-serier.. Personligen så tror jag även att anledningen till att de streamar hela Keynoten imorgon är för att visa att de har musklerna att göra detta.. Sist, men absolut inte minst, så hoppas och tror jag att en ny Apple TV får se dagens ljus! Ryktet säger att den kommer att kosta $99, köra samma operativsystem som iPhonen och iPaden samt vara ruskigt liten... Kommer det en ny sådan så lägger jag in en beställning på två röda sekunder, men jag brukar aldrig få precis som jag vill... Håller tummarna iallafall!