onsdag, oktober 20, 2010

Back to the Mac.

Om en timme börjar Apples nästa Keynote som går under namnet Back to the Mac. Jag sitter nu och försöker lista ut vad de är de tänker presentera och eftersom julhandeln inte är långt borta så kommer säkerligen många fina julklappar att presenteras.. Ny Macbook Air snackas det om och om jag känner Hans rätt så kommer han aldrig mer köpa en sådan förrän de förstärker bildskärmupphängningen. De kommer säkerligen även snacka en helmassa om iOS 4.2 som kommer ge iPaden multitasking, och helt klart en massa om nya API:er till iOS så det blir enklare för utvecklare att bygga applikationer.

Någonting som jag verkligen hoppas på att de kommer att visa är lite nya grejer på AppleTV.. Den presenterades vid förra Keynoten, eller återpresenterades efter att det hade varit tyst om den i några år... Nu är den stora snackisen Airplay vilket gör att man enkelt kan få upp sina bilder, filmer och grejer direkt på TV:n om man t.ex. vill visa lite semesterbilder för släkt och vänner... Inge mer synkning eller nå krångel... Det jag hoppas på att Airplay även kan komma till spel för det vore riktigt gräddigt om man kunde ta sin iPhone, starta ett bilspel och sen köra på TV:n... Visst, det ställer krav på upplösning osv, men kommer funktionen så kommer lösningen...

Nu ska jag fortsätta läsa rykten och slå på livestream:en från apple.com.

1 Comments:

Blogger Hans said...

vad blir de för nån?

2010-10-21 23:59

 

Skicka en kommentar

<< Home