måndag, maj 02, 2011

Wordpress

Jag har alltid påstått att jag varit en Joomla-kille.. Att Wordpress bara var för sådana som inte förstod hur ett riktigt CMS fungerade... Nu har jag dock tvingats jobba med det några kvällar och börjar få in klämmen ganska så bra... Tycker personligen att det är alldeles för mycket som saknas från en ren grundinstallation utan man måste på en gång gå ut och leta på plugins för att få, det som jag klassar som enkla saker, att fungera... I övrigt så tycker jag att strukturen etc. är bra, men det tog några minuter att förstå hur det hela hänger ihop... Så, ska jag nu gå över till att bli en Wordpress-guru och lämna Joomla helt? Nej, troligen inte... Tycker fortfarande att Joomla är ruskigt bra men Wordpress kan mycket väl fungera som ett komplement i framtiden när man bygger mindre siter för när det kommer till någonting större, med 2-3 språk, så tror jag att Joomla sopar mattan rätt rejält.