fredag, juni 10, 2011

Ett dygn med iOS 5

Jag har äran att få köra iOS 5 på min iPhone ett kvartal innan alla andra då jag är registrerad som utvecklare för plattformen... Hittills har jag bara kört det i dryga ett dygn men gillar redan alla nya funktioner som kommit, då speciellt notification center... Tidigare om man satt och surfade och fick ett sms så dunkade det upp en grej över hela skärmen. Nu kommer det istället bara en liten notis i övre delen av skärmen som inte stör det minsta, men som märks... I övrigt så är det en mängd små schyssta grejer som kommer väl till hands.. Kom ihåg-listan är en liten favorit redan då den är platsberoende.. Jag kan ställa in den på att påminna mig att betala en räkning men istället för att välja tidpunkt så sätter jag att den påminner mig när jag kommer hem... Riktigt praktiskt i många situationer då påminnelser som kommer vid fel tillfälle oftast glöms bort...

Ska fortsätta köra iOS 5 fram till hösten då den skarpa versionen släpps, innan dess kommer säkerligen fler betaversioner ut med nya funktioner men än så länge så ser det väldigt lovande ut.