onsdag, juli 27, 2005

Kvällsgolf

Så... då är man precis hemkommen från en fin golfrunda... Utslagen gick rakt och långt, långt som få faktiskt... Hoppas det är en trend som kommer hålla i sig... Jag fick gå igenom en fyrboll redan efter första hålet... Hade gett dem 20 minuters försprång men när de hade slagit ut på tvåan så stod jag redan och väntade... Inga höjdare till spelare direkt... Jag fick sedan spela själv fram till hål sex... Det var visst kärringgolf på banan så det var fullproppat framför mig med gamla jukontanter... Hur som helst, vid tee på hål sex stod någonting som jag trodde var en tjej, men det var en långhårig kille... Han gick i högstadiet, nå hockeyhögstadie i Lillehammer... Vidare så hade killen i fråga lyckats med allt, koppsnurr på hole in one var en av de bästa nästan... Det är ju inte en omöjlighet att genomföra, men, när man såg honom spela så... Han hade egentligen lägre handikapp än mig också, men, det hade blivit nå datatrubbel så han hade blivit utraderad och fått börja om på nytt från 36+... Det var en en mytoman utan dess like kan jag lova... Han bara fortsatte ljuga hela tiden... Fick stå ut med honom i fyra hål och han slog ungefär dubbelt så många slag som mig och in i all skog som fanns hela tiden... Ja, han var hemsk iallafall... Tog bilen efter nio och stack till Konsum för att köpa lite mat... Tog en kundkorg, la i två paket nudlar och gick till kassan... Tog en påse och betalade... 11,50 kr blev det för kalas... Träffade även Tony i kön så jag körde hem honom trots att han bor 200 meter bort... Fick en husesyn för besväret... Skrev även ett meddelande på deras tavla de hade innan för dörren, det var alltså en sån där tavla som man får skriva på... Plexiglas eller nåt i den stilen var det nog... Skrev de väl valda orden "Jag har ollat all eran mat" och så signaturen Jesper... Madde kom även hem från jobbet så hon och Tony skulle laga mat och smulpaj... Dessvärre hade Tony bara köpt ingredienserna men inget att ha i pajen... Så jag skjutsade Madde till affären så hon kunde köpa nå jordgubbar eller nåt och sen åkte jag hem... Nu ska jag dansa...