tisdag, juli 26, 2005

Du förstörde det.

Jag kan på en gång avslöja att jag inte är någon fantast av Allsång på Skansen men Anders Lundin har enligt mig förstört det mest allsångande som fanns... När jag surfade runt på svt.se/video en dag och kollade på lite program så klickade jag på Allsång på Skansen... Vad får man se, jo, en Anders Lundin som springer in som om han vore Axl Rose i mitten av 90-talet... Den tuffa imagen försvinner så fort han börjar med sina rörelser till den klassiska allsångslåten "Stockholm i mitt hjärta"... Jag har fått förklarat för mig att det är teckenspråk men vissa av rörelserna tvivlar jag på är det... Det känns som om killen försöker göra låten till någon slags svensk YMCA som senare kommer på technoremix och spelas på Sveriges alla klubbar... Med tanke på den unga publik som allsången på senare år fått så skulle detta inte förvåna mig för fem öre... Jag har ingenting emot teckenspråk över huvudtaget men jag ser detta som ett sätt att förstöra låten som säkerligen kommer göra att folket i tv-sofforna sitter och dansar med och senare de fulla tonåringarna på landets alla krogar... Sluta innan det är försent, annars lovar jag att jag också kommer börja dansa med...