lördag, juli 30, 2005

Utomhusdag

Oj oj oj... Vilken dag... Stack till golfbanan i 13-tiden ungefär... Stod och puttade lite själv... Hade inte hittat på någon som ville ut med mig idag... Gick in till tidsbokningen och frågade om det fanns plats i någon boll... Hamnade med två män, kanske jag får lov att kalla dem... Den ena hetta Micke och den andra hette nåt på T, jag vill gärna tro att det var Torkel, men var säkert Tomas... Vi dundrade iallafall omkring på banan och spelade ett förhållandevis bra spel... De två hade däremot varit ute på midnattstrav och var bakfulla som djur, vilket gav mig lite försprång... Vi spelade som treboll fram till hål sju, då kom det en grabb bakom oss som gick ensam... Han joinade oss, tror han hette Johan... Han var iallafall duktig och som tur va gick han av efter nio... Vi andra fikade lite och gick sedan till 10:ans tee... Då fick vi med oss en förnäm tant som hette nåt på E... Minns inte riktigt, sa aldrig hennes namn så... Vi fyra lirade iallafall på till hål 18 och tackade sen varandra i handen och gick till bilen... Hade snackat lite med syrran och hon skulle fixa mat... Så, det var bara att brumma dit och käka lite utskuren biff med pommes och lite sås... Ja, det gamla vanliga... Sen satt jag och Biffen och kollade på Disneydags ända tills det blev Alladin, han kan dra den i grus... De började jobba sen och körde massa grus så då jävlar tog jag och åkte hem... Nu ska jag ta lite nytt vatten och sen pyssla med nåt... Mbop.