onsdag, augusti 17, 2005

Jobbets dag

Yes... Nu blir det en lång blog för det har varit en händelserik dag... Började med att kliva upp tidigt, farsan väckte mig vid halv åtta och två sekunder senare drog iTunes igång med sin väckning av mig... Så, fick vakna till lite Cradle of Filth... Sen var det bara att göra iordning mackor, packa ryggsäcken och sen åkte ner till Borlänge... Där kom hans och hämtade mig i BMW:n och drog på lite extra eftersom de ska sälja den nu... Ja, väl ute i Tronsjö där de håller på och bygger hus blev vi beordrade att stiga rakt upp på taket och sen var det bara att jobba... La ut lumpfilt och sen på med mossa på det... Huset blir som en sten med mossa på när den är klar... Tufft som få... Ja, där jobbade vi i timmarna två och sen var det dags för lunchen, då hade vi kommit lite mindre än halva taket... Jag hade med mig pannkaka med jordgubbs sylt som jag mumsade i mig och drack juice... När man ansåg sig klar var det bara att ta sig upp för byggställningen igen och köra ännu mera... Ett litet problem som uppstod var att det ramlade ner stenar från mossan ner på tjärpappen och gjorde det skithalt... Detta var min största rädsla under dagen men dessbättre hände inga olyckor... Vi kom ju på att man kunde sopa bort det där så... Det löste ju sig ganska bra... Vi körde på och fick till slut in snitsen... Jag och Hasso la ut lumpfilt så att Roland och Daniel kunde bära ner mossa på den... Den var inte så jäkla lätt och helt klart otymplig... När jag och Hans hade lagt upp mycket lump så stack vi ner på garagetaket istället där Hans hittade på en ny hobby, lumpgliding... Ja, vi fortsatte jobba hela dagen och vid runt fyrasnåret så stack krankillen hem som hade kört upp lastpallarna med mossa så vi gick ner och fikade lite... Efter en macka och lite juice så var det bara att börja bära skivor till golvvärmen... Vi betade av den biten ganska snabbt ändå men det var lite kämpigt ett tag... När vi hade lastat av så körde Hans bort lastpallarna med en stor truck och la dem sedan i en snygg hög som inte gillades av hans mamma...


Hur som helst, farsan kom förbi och hämtade mig sen och vi slog kosan hemåt... På vägen hem ringde jag Mats och kom överens om en golfrunda så det var bara att duscha, äta och sedan slänga på sig 15 kilo på ryggen och åka iväg... Väl på banan träffade vi på Roger som följde med oss ut... Gick lite halvskit med vissa inslag av riktigt fina slag och hamnade till slut på 15 pinnar efter nio... Får man nog vara nöjd med... Roger hade också nordeuropas golfhanddator som han förde in alla putter och slag och hela skiten med... Jag vann puttävlingen med 14 puttar men blev anklagad för fusk... Yes, körde sedan hem Mats och drog gasen i botten hem... Ja, nu ska jag nog slösurfa lite... Första gången jag rör en dator idag...