tisdag, september 27, 2005

Allvarliga frågor

Satt och läste Falu Kuriren idag... Det stod om ungdomar, vissa elva år, som sniffade drivgaser i Borlänge... Har inte någonting gått förbannat jävla fel?... Vad gjorde jag när jag var elva... Inte fan sniffade jag drivgaser iallafall!... Jag lekte med kompisar och vi höll oss långt från allt som rökte och luktade starkt... Varför hålla de på med sånt här?... Vafan får de ut av det... Troligen ett rus som de tycker är det häftigaste i hela världen... Nej, de här kommer sniffa sig åt helvete... Allt som allt kommer att sluta med mer oprovocerat våld, mer förstörelse och fler inbrott... Japp... Och troligen ett och annat dödsfall, men där har jag svårt att känna sympati... Man kan ju inte tvinga tillverkarna att sluta använda drivgaser och inte heller affärerna att sluta sälja dem... Låter även ganska flummigt med åldersgräns på luftfräschare, men kanske är det så det kommer bli... Har även receptet hur man förstör någonting trevligt... Bygg bostadsrätter, låt socialstyrelsen komma på att det är världens bästa plats att flytta folk med problem, och vips, så har man förstört ett samhälle... Scum of the earth...
- Elvaåringar sniffar