tisdag, oktober 25, 2005

Totalt slut med SVT!

Fy fan... För ett par minuter sedan var jag en lugn människa, alldeles småmätt efter min goda pizzamacka och så kommer smällen... SVT kör en trailer och ansöker efter deltagare till sin nya dokusåpa, Toppkandidaterna... De söker några som är mellan 18 och 25 år gamla och är intresserade av politik... Varför en jäkla politikersåpa?... Alltså, jag kan se det såhär... De vill inte att någon ska nuppa runt under deras nya satsningar och de vill inte ha massa rubriker om hur de låter deltagarna svälta eller liknande... Men okej, de vill nog inte heller ha med några bimbos som bröst stora som medicinbollar eller muskelbyggande, stereoidtuggande killar... De vill helt enkelt ha lite politiska nördar till sin nya dokusåpa... Ja, troligen blir det väl en folkomröstning via telefon varje vecka och efter att man följt deras politiska utlägg under veckan så ska man rösta på sin favorit... Självklart kommer varenda en säga till media att deras dröm är att hamna i riksdagen, alla utom en som kommer att säga att han ljög hela vägen och tycker politik är för fittor... Mmm, jag vet, hårda ord, men han kommer säga så... Nejdu Hans Rosenfeldt... Ännu ett jävla bottennapp för SVT som jag nu lyckats såga innan det ens börjat... Fy fan... Jag hatar fotbollsspråk och ibland ogillar jag politikspråk lika mycket... Ännu ett program på tablån som kommer ge mig rysningar... Kolla gärna in deras hemsida och checka in den ungdomliga och fräna trailer som verkligen känns i tiden... Ja just fan, vem kommer att vara programledare?... Jag chansar på han Ola som nu har publiksuccéen Skrotslaget... Jag vet inte vilken annan på SVT som skulle kunna ta hand om uppgiften... Tror Ola är den enda som passar med sin gnälliga skånska, eller så blir det väl någon som är lite mer politisk av sig och som inte är halvdansk... Äh, ingen aning... Ola eller Mark Levengood... Mmm... Kolla in deras hemsida iallafall:
- Toppkandidaterna