torsdag, januari 19, 2006

Bussterror

Frös min väg till busshållplatsen och efter tio minuter kom den... Jag fick dessvärre inte stiga ombord på en gång eftersom det stod någon och köpte en busstidtabell... Jaha... Tänkte inte mer på det... Gick på och satte mig i mitten... Hela tiden hör jag någon prata... Joda... Jag skrev tidigare om någon konstig tjej i 80-talskläder som var på bussen... Här var hon igen... Satt väl tre platser från busschauffören men pratade med honom hela tiden... Allt hon snackade om var skolbarns bussvanor... Att busschaufförerna skulle ha barnens scheman och på så sätt kunna se ifall de skolkade eller inte... Jag klarade inte av henne så jag höjde volym på iPoden... Vid nästa busshållplats kliver det ombord massa småkids... Såklart får jag den störigaste nära mig... Hela tiden sitter han och sjunger på Björn Rosenström... "Vi är pojkarna som busar", och när han väl sjungit så långt började han bara skratta... Ja, fy fan... Nu ska jag äta nåt, kolla igenom packningen och se gå iväg till tåget som ska ta mig till Borlänge, sen till Sala och sist Norrköping, med beräknad ankomsttid 21:34... Yes!...