fredag, februari 17, 2006

Mat mat mat

Japp... Nu är man hemma i Sifferbo igen... Här är allting sig likt skulle man kunna säga... Biffens lillebror har dock gått ungefär 40 kilo sen jag såg honom nyss... Ja, kom då iallafall hem efter att jag och pappa hade åkt buss tillsammans... Tror det var första gången som vi åkte buss tillsammans tror jag... Det komiska var att jag satt i busstationen och lyssnade på musik så kom min fader gående och sa: "Vart köper man biljetten"... Jag fick lov att förklara att det var för ungeär 30-40 år sedan som man köpte biljetten i en lucka och sen klev på bussen... Efter det så kom bussen och jag klev på och skulle betala... Hade en hundring så jag bestämde mig för att betala för både mig och min far så slapp de betala ut så mycket växel... Nu var grejen att någon av oss fick åka på barnbiljett... 12+17 kr blev det, istället för 17+17... Ja, vet inte riktigt vem som räknades som barnet... Men, de var ju fortfarande 6 år sedan ja var giltig att åka på rabatterad biljett medan farsgubben bara har 5 år kvar... Så, borde ju va han... Kom då iallfall hem sen och åt mat och hade det gott... Ja... Nu ska jag se på straffar i hockeymatchen... Stort tack...