onsdag, februari 15, 2006

Konstiga människor

I denna stad finns det folk som man ibland funderar på ifall de fått permis från något psykbygge... Många går runt och pratar för sig själv, t.ex. häromdagen mötte jag en tant med sin hund som gick och pratade högt... Hon kanske hade handfree, men, såg inte ut som den typen... Var nyss och handlade också och inne i affären så fick jag syn på en kille, några år yngre än mig... Kollade en gång extra eftersom han hade gigantiska hörlurar, under sin mössa, vilket fick följden att han såg ut som nå slags alien i skallen... Ja, av någon anledning så vände han tvärt och började följa efter mig vart jag än gick... Och när jag väl kom till kassan så gick han bara förbi mig och ut genom dörrarna... Ja, tänkte mer på honom än att han var hyfsat otrevlig att ha 2 meter bakom sig... När jag väl kommer ut står han och gör nåt framför sin cykel, ser ut som om han kastar trolldom på den eller nåt sånt där annat rollspeligt... Ja, sen cyklar han förbi mig och slår med ena handen i luften, hela tiden när han försvinner bort och säger "Bäng" för varje slag... Mmm... Nu ska jag rita istället för nåt annat...