torsdag, mars 16, 2006

Tji fick du!

Idag åkte jag buss hem... Klev på den i Grangärde som vanligt och satte mig bakom en man med rött skägg... Efter ett tag så kom vi till en busshållplats där det stod två tuffa kids som gick sådär häftigt genom bussen och satte sig självklart, längst bak... Lite ironiskt kom det på två kontrollanter ombord på bussen vid nästa hållplats, nåt som jag aldrig varit med om förut... Jag visade fram mitt busskort och de frågade hur gammal jag var, och jag sa fel, men de brydde sig inte.. Råkade säga 21 istället för 22... Ja, hur som helst... När de kom fram till kidsen längst bak så visade det sig att de hade åkt på halv, trots att de skulle åkt på hel... Får gratulera, där fick de varsin böter... De var de fan värda tycker jag, förgyllde min dag... Men för fanken, det är ju valår... Kan inte staten betala deras böter... Kom igen, sossarna gillar ju att ge bort pengar till såna som inte kan vara ärliga eller klara sig själva... Kom igen, valfläsk!... Ja, nu ska jag läsa bok, faktiskt.