onsdag, mars 15, 2006

Valårets idioti!

När jag satt på bussen imorse kollade jag på nyheterna på iPoden... Blev
helt slagen av förstanyheten på gårdagens Rapport... Sossarna försöker
ragga röster på ett rent pinsamt och hemskt sätt... De ska genom att ge
kommunerna pengar ordna så att ungdomar kan flytta hemifrån... Just nu
verkade det svårt att få lägenhet då hyresvärdarna allt som oftast var
rädda att inte få in några pengar... Detta skulle då sossarna lösa genom
att helt enkelt betala en del av ungdomarnas hyra... Jag frågar mig på
en gång, varför i helvete ska de flytta hemifrån om de inte har råd med
det?!... Why do we help eachother to crawl when all we need is to walk
it, säger jag... Om man ska flytta hemifrån så ska man fan ha en ekonomi
också, inte leva på nå jäkla hjälppengar! Handlar inte hela det här
samhället om att man ska lära sig ta ansvar? Man ska lära sig sköta sin
ekonomi men nu blir det ju tamefan inte så... Ja, detta gjorde mig
riktigt upprörd iallafall.. Pinsamma jäkla valårsförslag... Vore det
inte bättre att på nåt sätt ge studerande ungdomar ett stöd istället för
att låta alla dessa som redan slickar på bidragen få möjligheten till
fler slantar så de kan bo billigare... Verkligen uppmuntrande att
försöka få jobb, men allting är väl enligt sossarnas tänk... Nästa fråga
är hur de ska finansiera det hela?... Det första som slog mig var
sossarnas förra idé om att börja med nätpoker, ja, därifrån lär de väl
få in pengarna kan man tro... Äh... Jag tackar för mig och ber i samma
veva dessa pinsamma politiker att tänka om... Av egen jävla kraft, säger
jag.