torsdag, april 27, 2006

Adrenalinrus i natten

La mig supertidigt igår och somnade ganska fort, trots alla gasande raggare, speciellt en som drog av en avgassmäll som mer eller mindre lät som ett pistolskott... Mmm... Helt plötsligt vaknade jag, klockan var 03:33... Tänkte för någon sekund varför jag hade vaknat, och sen hörde jag någonting vid mitt fönster... Det lät som om någon höll på och tog av haspen från något av mina köksfönster... Jag studsade upp ur sängen och tog snabba steg ut i köket, beredd att skrika och få iväg de som försökte göra intrång i mitt gryt... Väl ute i köket förstod jag att det var regnet... Det svämmade visst över i en stupränna och ramlade ner vatten på min fönsterplåt... Ja, sen var det ju desto svårare att sova eftersom pulsen var hög... Men, på nåt sätt lyckades jag och nu är det dags att äta frukost.