onsdag, april 19, 2006

Fika och kollektiv handling

Blev fika idag istället för på torsdag, av någon anledning... Ja, det stora samtalsämnet var iallafall Harri's resa till USA blandat med skitsnack... Efteråt erkända alla att de skulle gå och handla... Utanför Hemköp stod det ungefär 500 000 småkids som skulle på nåt slags disco på Grand... Vi gick alla in och Tobbe var spänd på att se mitt hår resa sig som det brukar när jag passerar dörrarna... Ack, de hade slagit av fläktarna som brukar vara igång på vintern så han får vänta ett par månader på nästa tillfälle... Vi gick iallafall runt och handlade lite och när vi var vid grönsakerna stod vi och pratade lite och så sa en full tant till oss, något som för mig lät som: "Koka kondomer, det är gott med rödbetor"... Ja, mitt svar blev: "Nej, nu orkar jag inte mer", sen gick jag och betalade... Sängen snart nu... Trött som en slug räv.